Na téma elektronického obchodu (online obchodu či e-shopu) již bylo napsáno mnoho článků a ve 21. století snad už nikoho nepřekvapí, že máme možnost objednávat zboží skrze internet. Tento způsob nakupování se stále rozvíjí a získává si bezpočet nových příznivců. Čím to je?
Výhody
Každý z nás někdy podlehne davové mánii a chtíc nechtíc musí vejít do kamennému obchodu. Mnozí však dáváme přednost virtuálnímu způsobu nakupování. Uvědomujeme si, že není nad to brouzdat se v pohodlí vlastního domova po stránkách nabízejících pestrý výběr námi zvoleného zboží. Navíc se k nákupu můžeme rozhodnout kdykoli – 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a ještě tím ušetříme čas. Mnozí provozovatelé těchto stránek nám zboží dodají v nejkratší možné době. Když pak zjistíme, že tento způsob nakupování je cenově výhodnější, už nemáme skoro co řešit. Pokud si zvolený obchod natolik oblíbíme, že se staneme jeho věrným zákazníkem, můžeme se navíc radovat z dárkových předmětů či dalších slev. Ale můžeme takovým serverům vždy věřit?
Bezpečnost
V posledních několika letech je ochrana zákazníků na vysoké úrovni. Ale najdou se některé internetové obchody, na které nemůže být tak dobré spolehnutí. Můžeme se řídit tím, že ze zákona musí mít každý elektronický obchod přidány informace zejména o kontaktních údajích a obchodních podmínkách. Napovědět nám může také to , že byla podceněna vizuální stránka obchodu, jeho praktická použitelnost anebo nedostatečná přístupnost nabízeného zboží. Nemístná je také nutnost povinné registrace. Známka korektního jednání je zejména uvedení telefonního čísla či dokonce icq a skypu, na kterém budeme moci zkonzultovat naše případné dotazy. Možná se však ptáme, jak bychom měli zboží vybírat, abychom byli spokojeni?
Výběr produktů
Když nakupujeme v kamenných obchodech, můžeme přesně vidět, co si můžeme přinést za okamžik domů. Díváme se například, jaký má prádlo materiál, velikost, vzor, odstín barvy a často si jej vyzkoušíme sami na sobě. V dobrém elektronickém obchodě toto vše můžeme zjistit tím, že detailně prozkoumáme nabízený výrobek na obrázku, ale také v jeho popisku. Ten nám může odpovědět na otázky ohledně částí produktu, které nejsou příliš na modelce vidět. Každý obchod by měl mít tabulku velikostí, které mohou být pro jednotlivé značky různě přerozděleny. I když se nám často nechce svou velikost kontrolovat, vyplatí se to.
Komentáře