Stojí za zmínku váš byznys ? - placené články, PR články zdarma

StojiZaZminku.cz

České lékárny: špičkový interiér, obsluha pokulhává

13 listopad

Adresa: www.marketvision.cz

Pridat.eu

Praha, 5. listopadu 2018 – Zatímco vybavení a interiér českých lékáren je na špičkové úrovni, rezervy zůstávají v obsluze a komunikaci se zákazníky. Aktuální průzkum agentury Market Vision odhalil, že například jen zhruba polovina obsluhujících podává zákazníkům o prodávaném přípravku odpovídající informace. Překvapivě je přitom situace o maličko lepší v lékárnách v nákupních centrech než ve zdravotnických zařízeních. Průzkum si kladl za cíl zmapovat, vyhodnotit a srovnat skutečnou obsluhu v českých lékárnách a stanovit celkovou úroveň kvality jejich tržních služeb („tržní benchmark“). „Výsledky studie nepřinesly příliš pozitivní zjištění. Přestože interiér a exteriér lékáren byl hodnocen jako bezchybný, průměrný celkový tržní benchmark se pohyboval jen na úrovni 46 %. Poměrně nízké hodnocení ovlivnily nedostatky v oblasti komunikace – ať už předávání informací nebo zjišťování dalších potřeb zákazníka,“ komentuje studii Jana Klusáčková, account manager společnosti Market Vision. Výzkum probíhal formou tzv. mystery shoppingu, při němž spolupracovníci agentury navštěvovali lékárny jako běžní zákazníci. Při návštěvě 105 lékáren deseti různých (pěti menších a pěti větších) společností na celém území České republiky se zaměřili speciálně na odbornost expedice a využití obchodního potenciálu zákazníka s ohledem na cestovní medicínu. Konkrétně před odjezdem na týdenní dovolenou do Španělska požadovali pro dospělou osobu pro jistotu lék pro případ průjmu – živočišné uhlí. Byli přitom instruování tak, aby se nebránili ani nabídce vhodných doplňků živočišného uhlí nebo dalších produktů, které by se mohly na dovolenou hodit, a vyhodnocovali aktivitu prodávajících v tomto směru. Nedostatky v komunikaci a aktivním přístupu Výsledná data ukazují, že ochotu a vstřícnost obsluhujícího personálu při řešení primárního požadavku hodnotilo pozitivně 72 % a jeho odborné znalosti a komunikační schopnosti 68 % „zákazníků“. Celkové hodnocení na výsledných 46 procent srazily nedostatky při předávání informací o primárně poptávaném produktu (36 %), zjišťování dalších potřeb zákazníků (27 %) a nabídce doplňkové expedice (21 %). „Ve dvou třetinách případů například nastala situace, kdy lékárník nabídl rovnou živočišné uhlí, aniž by zákazníkovi položil jedinou doplňující otázku. A ze 105 zákazníků odcházelo pouze 55 s alespoň jednou informací o zakoupeném léku, zbylých 50 expedientů vůbec nesplnilo svou povinnost sdělit dispenzační minimum,“ konstatuje Jana Klusáčková. „Ale pro provozovatele lékáren asi nejnepříjemnějším zjištěním bude to, jak velký prostor ke zlepšení zůstává u jejich zaměstnanců při zjišťování potřeb zákazníků a nabízení dalších vhodných preparátů: celkem 94 expedientů ze 105 nechalo zákazníka odejít z lékárny pouze s nákupem živočišného uhlí!“ Studie odhalila výrazné regionální rozdíly ve výsledném tržním benchmarku – od 63 procent ve Zlínském kraji až po 35 procent v kraji Ústeckém. Mírně nadprůměrná byla i Praha s 53 procenty. Zajímavé údaje přineslo také srovnání menších a větších lékárenských řetězců s rozdílem deseti procentních bodů ve prospěch větších řetězců (39 versus 49 procent). Pro lékárny ve všech krajích je však společné to, že největší slabinou procesu obsluhy je nedostatečná analýza skutečných potřeb zákazníků a pasivita při nabídce dalších produktů. „Zjišťování potřeb zákazníků jde ruku v ruce s následnou nabídkou produktů, včetně těch doplňkových. Pokud expedient nezjistí, co zákazníka trápí a jaký problém potřebuje řešit, není schopný mu nabídnout adekvátní komplexní péči a tím i navýšit prodej,“ zdůrazňuje Jana Klusáčková. Nejlépe si vedly lékárny BENU (70 %) a Dr. Max (58 %) Návštěvy utajených průzkumníků probíhaly v průběhu srpna v lékárnách Agel, Alphega, BENU, Devětsil, Družstvo lékáren, Dr.Max, IPC, Magistra, mojelekarna.cz a Na Zdraví. Nejlépe ze všech sledovaných společností si při nich na základě Indexu Kvality Obsluhy vedly BENU lékárny s výsledkem 70 %, následované Dr. Maxem (58 %) a Lékárnami Na Zdraví (54 %). Nad průměrným tržním benchmarkem (46 %) se umístily tři společnosti, pod průměrem pak zbylých sedm. Závěrečná zpráva Lékárny 2018, která obsahuje detailní hodnocení všech 105 realizovaných návštěv včetně detailních komentářů k hodnocení, je k dostání u společnosti Market Vision.

 

Další články v kategorii

České lékárny: špičkový interiér, obsluha pokulhává

13 listopad

Adresa: www.marketvision.cz

Praha, 5. listopadu 2018 – Zatímco vybavení a interiér českých lékáren je na špičkové úrovni, rezervy zůstávají v obsluze a komunikaci se zákazníky. Aktuální průzkum agentury Market Vision odhalil, že například jen zhruba polovina obsluhujících podává zákazníkům o prodávaném přípravku odpovídající informace. Překvapivě je přitom situace o maličko... zobrazit celý článek

V Bardejovských lázních otevřeli novou kliniku plastické chirurgie HEBE

12 září

Adresa: www.kupele-bj.sk

V Bardejovských lázních otevřeli novou kliniku plastické chirurgie HEBE clinic. Nová klinika působí v rámci polikliniky REMEDIUM, s. r. o., která je dceřinou společností Bardejovských lázní, a. s. Kvalifikovaný personál HEBE provádí operace zatím jednou týdně, a to v sobotu. V budoucnu se počítá s rozšířením zkrášlovacích služeb dle zájmu klientů, a to co do... zobrazit celý článek

Při současných tropických vedrech si dejte pozor na dehydrataci

17 srpen

Adresa: www.vincentka.cz

Vincentka je svým složením ideální na doplnění minerálů Tropické počasí, které už několik dní v kuse během tohoto léta sužuje téměř celou Evropu, je mimořádně velkým náporem na lidské zdraví. Velmi důležité je proto zabránit dehydrataci, dodržovat pitný režim a doplňovat tekutiny a minerály vyloučené z těla pocením. V opačném případě hrozí... zobrazit celý článek

http://www.automycka.cz/



Stojizazminku váš byznys?

Jsme si jisti, že určitě! Jenom o něm musíte dát ostatním vědět na správném místě. Právě pro tyto účely jsme nastartovali projekt stojizazminku.cz. Našli jsme pro vás prostor, kde máte šanci oslovit potencionální zákazníky. Stačí napsat PR článek a vložit na tento web. My už se postaráme, aby si ho přečetli ti, o které nejvíce stojíte. Stojizazminku.cz nabízí několik kategorií, kam napsaný článek jednoduše vložíte.

Pokud chcete ušetřit čas, můžete tvorbu PR článku svěřit do rukou našich zkušených copywriterů. Profesionální textař dokáže využít sílu psaného slova plně ve váš prospěch. Obratně poskládá věty tak, aby zaujal vaši cílovou skupinu. Jako brazilský míčový kouzelník si pohraje s každým písmenkem textu a nenechá čtenáře na pochybách, že právě vaši firmu hledá.

Stojizazminku.cz je skvělým odrazovým můstkem na cestě za vašimi klienty. Denně se u nás objevují desítky PR článků z mnoha oborů podnikání. Návštěvníci webu netrpělivě čekají i na text o vaši firmě. Jak dlouho je ještě necháte čekat?


Přidat článek ZDARMA Chci kvalitní článek

2010 Copyright by StojíZaZmínku.cz
Developed by PiXOLO